Je moet geen master in marketing hebben om te weten dat een goede naam altijd werkt. Het trekt de aandacht. Een grote shout out daarom naar degene die met het idee op de proppen kwam om de band als Killed By Hippies door het leven te laten gaan, al achten we de kans klein dat je doodgeknuppeld zal worden door een wereldverbeteraar op geitenwollen sokken. Maar alles kan.
Over naar de muziek, want ook dat is een deel van het marketingproces. De Gentenaren kiezen voor furieuze punk, recht in je gezicht. Zes nummers in tien minuten. Het moet niet gezegd worden dat alle franjes ervan afgeschud zijn. Dit is rauw! En hoe!

De missie was duidelijk: na het vernielen van ontelbare undergroundpodia moest iets voor eeuwig digitaal vastgelegd worden voor het nageslacht, maar wel met de energie van wat ze live doen! Missie geslaagd.
Het is natuurlijk punk, in de zin dat het niet meer dan rammen is, maar ‘t klinkt wel lekker. Referenties genoeg, bijvoorbeeld naar de eerste platen van The Clash, een band die overigens meer gedaan heeft dan het afgezaagde Should I Stay Or Should I Go? Maar goed, dat maakt niet de rekening van Killed By Hippies. Dit is (kwaliteits)fun en wel voor de volle tien minuten!