Home ReviewsAlbum Reviews GET WELL – Congrats/Regrets (Eigen Beheer)

GET WELL – Congrats/Regrets (Eigen Beheer)

Wie denkt dat het er in de Waaslandse polders rustig aan toe gaat, vergist zich serieus. Het viertal Get Well is ontstaan in De Klinge en brengt een eigenzinnige mix van shoegaze, punk en garagerock. Vorig jaar brachten ze hun debuut-ep uit met de optimistische titel Drink Alone And Die en waarop lekkere, vettige garage-rammelrock staat die tegelijkertijd heel catchy is. Het was afwachten of de bende op deze tweede ep dezelfde richting uit zou gaan.

(c) Get Well

Met de eerste single, Alcoholic, wisten we onmiddellijk dat het goed zat. Een aanstekelijke song waar de gedrevenheid van afspat en die ons een zomers festivalgevoel geeft. Met Hey John klaagt de band de klaagcultuur aan die tegenwoordig vaak te zien is op de sociale media van de “fake hipsters” die vooral anderen bekritiseren. Muzikaal stapt Get Well in deze song volledig uit hun comfortzone, geen rammelrock maar slackerrock die ons zeker weet te boeien.

Ook bij Running Away krijgen we een andere kant van de band te horen. Het viertal experimenteert er in dit nummer op los en flirt met melancholische shoegaze. We mogen gerust zeggen dat dit een zeer succesvol experiment is. Een muur van jankende gitaren, beukende drums, een donderende bas en een zanger die zich volledig smijt. Funeral Act ten slotte begint heel rustig, maar blijkbaar is dat maar opbouw want na twee minuten gooien ze flink wat vuur in het nummer.

Get Well herhaalt zich niet op hun tweede ep, er wordt flink gezocht naar een andere sound en dat levert erg knappe songs op. Het viertal is gegroeid in het nummers maken. De songs blijven catchy maar er zit meer afwisseling in. Wij zijn aangenaam verrast door de mannen van Get Well, nu de rest van de wereld nog.