Home ReviewsAlbum Reviews BRONT – The Blonde Koala Show Vol.1 / 4 Tracks 4 U / Nipples / Croketski (Wagonmaniac)

BRONT – The Blonde Koala Show Vol.1 / 4 Tracks 4 U / Nipples / Croketski (Wagonmaniac)

Nadat de band Voodooland uit elkaar ging, dook Brent Pauwels zijn slaapkamer in om zijn eigen nummers te maken en op te nemen onder de naam Bront. Op Cassette Store Day verscheen de eerste Bront tape en die maakte een verpletterende indruk. In de loop der jaren verschenen er vier ep’s van Bront op het cassettelabel Vlerk en op vinyl bij Belly Button Records. Nu heeft het Gentse label Wagonmaniac deze ep’s terug digitaal heruitgebracht.

(c) Bront

The Blonde Koala Show Vol. 1 verscheen oorspronkelijk in 2017. Op dat album staan vijf pure lo-fi garage/psyche/popsongs van een enorm hoog niveau. De drums klinken hier en daar wat artificieel maar verder is dit een top ep die het zeker verdient om nog eens te worden uitgebracht. Op 4 Tracks 4 U krijgen we een bredere Bront-sound, af en toe komen synths de gitaren wat meer kleur geven. Opnieuw vier zalige songs met veel variatie.

Voor de ep Nipples kreeg Brecht versterking van een liveband, daarom zijn deze nummers in een studio opgenomen. Op dit album brengt Bront lekkere, korte garagepop met hier en daar wat jaren 70 punk invloeden. Het groepsgeluid is veel steviger dan de voorgaande ep’s. Croketski is terug een solo-opname van Brent en gaat eerder terug naar het geluid van 4 Tracks 4 U. Lo-fi poppy garagerock met hier en daar wat psychedelische elementen.

Brent plant om dit jaar met Bront terug te gaan optreden, dat is zeker iets om naar uit te kijken. Welke sound we dan mogen verwachten is nog even afwachten. Wij zijn alvast opgetogen over de heruitgaven van Wagonmaniac van deze indrukwekkende ep’s.

BANDCAMP