Voor de derde keer al gaan de Japanners van Acid Mothers Temple in de clinch met hun Argentijnse zielsverwanten Reynols. Wie beide collectieven en hun eerdere collaboraties een beetje kent, weet dat het geen easy listening zal wezen.
Vier tracks telt het nieuwe album, die in lengte afklokken tussen de 7 en 12:44 minuten. Kicking Air Bricks is een ratjetoe van instrumenten die abstract en totaal vrij loos gaan en daarbij elk muzikaal gebod aan hun laars lappen. Voor de argeloze luisteraar onsamenhangende pokkeherrie, meer geoefende oren ontwaren wel degelijk momenten van muzikaal gevoel en dynamiek. Halverwege wordt het zelfs iets of wat groovy.
Soundscapes, drones, boventonen en tonnen delay-effecten domineren Multiverse Turtle Reflex dat het sonisch equivalent van een beschutte industriële werkplaats vormt.
Smelling Oneiric Asado is een zwevende droomvlucht op LSD, waarin een Hammond orgel de hoofdrol krijgt. Dronken vocalen, gloedvolle, warme bassen en reverb drums geven geur aan het psychedelische kleurenpalet.
Het lang uitgesponnen en in eerste instantie met relaxte gitaren en cimbalen aanvattende Lemurian Tsunami Inside A Hat krijgt algauw gezelschap van een scheurende dissonante gitaar maar wel op een zalig zichzelf traag voortslepend bedje van drums en weer die wollige bassen. Crescendo’s zijn er uiteraard, maar ook verstilling die ruimte geeft aan spoken words.
Een geluidstripje voor ontdekkingsreizigers waar je voor in de stemming moet zijn dus. Zeker geen plaatje dat je als geluidsbehang bij je volgende familiebezoek wil opleggen, tenzij je de bezoekers snel weer de deur uit of in de gordijnen wil jagen.