Tien jaar na de succesvolle theatershows The Next Dimension, Code Red en Frame By Frame keert Praga Khan terug naar het theater met een nieuwe reeks theatershows. Khantasia, een spektakel met een trip doorheen dertig jaar Praga Khan-hits.
Voor een volle zaal kon Maurice Engelen zijn show brengen die voornamelijk bestond uit herwerkte Praga Khan-nummers in een semi-akoestische gedaante. Hiervoor bracht hij violiste Rebecca Smit, drummer Geert Mariën, bassist Alain Hulsbosch, gitarist Erhan Kurkun en pianiste Tylaine Van Den Broeck mee die tevens voor veel van de nieuwe arrangementen had gezorgd. Maar dat was niet het enige wat Praga Khan voor ons in petto had.
De show was zorgvuldig uitgewerkt met danseressen die bij elk nummer in een verschillende gedaante naast Maurice Engelen verschenen. Zo startte de show met een naakte vrouw, liggend op een wit doek. Er passeerde een scene met een doodskist en priesters, een dansoutfit met lichtgevende vlindervleugels in alle kleuren, een act waarbij een van de danseressen het podium doorkruiste in een doorschijnende bal tijdens Moon en nog veel meer.
Praga Khan bracht een set met nieuwere nummers en bekende klassiekers door elkaar. Zo werd Breakfast In Vegas tot een met piano begeleide wals omgetoverd, gebracht door Maurice die aan een ontbijttafeltje zat met een vrouw volledig bedekt in een rood pak. Op het einde van de show kregen we nog enkele nummers in een elektronische vorm, meer wat we van Praga Khan gewend zijn dus. Zo werd het spektakel afgesloten met het nummer Power Of The Flower terwijl de hele band samen met de danseressen en Marieke Bresseleers van Lords Of Acid, gigantische ballonnen de zaal in gooiden. Het publiek leek wel blij om na de akoestische herwerkingen toch nog eens een paar pure Praga Khan beats te krijgen en stond recht voor een staande ovatie.
Tekst: Orson Wouters – Foto’s: Dirk Wouters