De week van 30 januari stond in De Casino volledig in het teken van de Week Van De Belgische Muziek. Studio Brussel zond de hele week uit vanuit de café van de concertzaal en elke dag vond er een concert plaats van een Belgische hoogvlieger met in het voorprogramma iets minder bekends.
Op woensdag was het podium gereserveerd voor Charlotte Adigéry en haar partner in crime Bolis Pupul. Mozes Masuse, alias Movulango, die ook deel uitmaakt van de DEEWEE-familie, mocht de zaal opwarmen met een dj-set.
Adigéry begon als achtergrondzangeres bij Arsenal en Baloji maar wou al snel eigen songs uitbrengen. In 2016 verscheen het nummer The Best Thing op de Belgica-soundtrack en in 2017 bracht ze met Bolis en drummer Steve Slingeneyer (Soulwax, One Man Party) onder de naam WWWater de ep La Falaise uit. Onder eigen naam debuteerde ze met een naamloze ep op DEEWEE. Met de tweede ep Zandoli ging de bal echt aan het rollen en met het vorig jaar verschenen Topical Dancer viel het buitenland massaal voor Charlotte en Bolis waardoor het duo over hele wereld kon toeren.
Toen de deuren van De Casino opengingen, zorgde de zaal-dj voor stevige techno beats. Fie brachten ons in de mood voor de dj-set van Movulango. Mozes tapte echter uit een totaal andere vaatje. Hij vulde de zaal drie kwartier lang met een eclectische mix van hiphop, jungle, techno en drill waartussen hij ook tracks van Kraftwerk, Jan Hammer, Baxter Dury en Mim Suleiman gooide. Helaas leek niet iedereen door te hebben dat er iemand anders aan de draaitafels stond en kreeg Masuse niet de volledige zaal mee. Wat hij bracht was boeiend en uniek.
Na de set van Movulango moesten we maar enkele minuten wachten voor Adigéry en Pupul het podium opkwamen. Het duo werd erg enthousiast ontvangen door het stevig opgewarmde publiek. Vanaf de eerste noten en beats aten ze uit Charlotte’s hand en stond niemand nog stil. Bolis en zijn muzikale partner vulden elkaar perfect aan en brachten een energieke set tijdens dewelke we ons geen moment verveelden.
Bolis zorgde voor de knappe, unieke sound en liet zijn beste dance moves zien. Hij trok regelmatig met zijn basgitaar over het podium en ging zelfs de zaal in met zijn instrument. Ook Charlotte gaf zich volledig en stond geen moment stil. Ze kan werkelijk alles aan met haar stem en ze wist het publiek op te zwepen en te entertainen.
Het duo nam de tijd om connectie te maken met het publiek. En toen Charlotte dacht dat niet iedereen meer mee was, nam ze hen terug op sleeptouw. Grappig werd het even toen Adigéry zich waagde aan enkele wat stuntelige breakdance moves; ze trok ook de zaal in en surfte uitgebreid over de hoofden van het publiek.
De set was voornamelijk opgebouwd uit nummers uit het album, met als uitschieters Haha en Ceci N’est Pas Un Cliché. Er was ook plaats voor 1,618 uit de debuutep en publiekslievelingen High Lights en Paténipat uit de Zandoli ep. Na de reguliere set kwam het duo nog even bissen met Thank You. Blijkbaar een nummer dat niet door iedereen juist wordt begrepen. Een brutaal en cynisch wraaknummer voor alle ongewenste en ongevraagde meningen die sommigen hen gul aanbieden.
Wat Charlotte Adigéry en Bolis Pupul deden was next level. Het was uniek en origineel en met waanzinnig veel goesting en drive gebracht. Dat we dit nog konden meemaken in een kleine zaal als De Casino was vrij bijzonder. Het zou best kunnen dat dit talentrijk duo binnenkort alleen nog maar in de grote zalen te zien zal zijn.